Kiev Gezim . Kievde Gidilecek Yerler , Kieve Gitmeli Miyim ? – Öneri ve Anılar

Kiev Gezim Hakkında Her Şeyi Sizlerle Bu Yazımda Paylaştım .

Kiev gezim  tam olarak Odessa ve Lviv gezilerim arasında gerçekleşti . Bildiğiniz üzere Kiev ; Ukrayna’nın başkenti ve bence Kiev’i başkent olduğu için Ankara ile kıyaslamak yerine İstanbul ile kıyaslamalıyız . Gelişmişlik ve alt yapı olarak en azından Lviv ve Odessa’ya göre daha iyi olduğunu söyleyebilirim . Neyse . Kiev’e Odessa’dan Tren ile geldim . Tren yolculuğum gerçekten güzeldi ve benim ilk tren yolculuğumdu . Gönül isterdi ilk olarak Türkiye’de Doğu Ekspresine binmek fakat kısmet Odessa’dan Kiev’e tren ile geçmekmiş 🙂

Kiev’e indiğimiz zaman yağmurlu hava bizi bekledi . Metro girişi gibi bir yerde yağmurun dinmesini en azından hafiflemesini bekledim . Birazda etrafa bakmak ne var ne yok insanlar yağmurdan nasıl kaçıyor gözlemlemek açısından yaklaşık yarım saat oralarda dolandım durdum . Karnımın açlığını ( kahvaltı ) dürüm döner ile giderdim . Türkiye’de sadece Suriyeli dönercilerde rastladığım mayoneze benzer beyaz bir şey ile döner dürümü kapladılar . Tabi bu dürümden sonra ki yediğim dürümlerde özellikle o beyaz şeyi istemedim . Çünkü normalde mayonez kullanmayan bir insanım ve bu yüzden beni rahatsız etti . En sonunda ne yalan söyliyeyim dürümü yiyemedim .

Etrafta taksi – Uber ararken fiyatların uçuk olması , kiraladığım evin giriş saatine 3 – 4 saat olması beni yürümeye teşvik etti ve hem gezmek açısından hemde eve gitmek için yürümeye koyuldum . İnsanların işe giderken sizin valizle bir yere gitmiş olmanız gerçekten garip bir duygu . Birileri çalışırken siz o insanların ülkesine valizleri çeke çeke gezmeye gelmişsiniz . Garip , çok garip . Neyse . Yaklaşık 1 saatlik yürüyüşün ardından evimize yaklaştık ve evi kiralarken güzel bir yerde olduğunu biliyordum ama bu kadar güzel beklemiyordum . Evimin konumu ve içi gerçekten güzel çıktı . Ayrıca ev sahibimde Türk’tü 🙂

Ev sahibim İlhan Abi ; Bizlerin erken geleceğini bildiği için giriş saatimizi erkene almak için bizlere yardımcı oldu . Yağmurdan dolayı biraz ıslandık ve üşüdük fakat ev sahibim İlhan abi bizi eve erken alması durumumuzu kurtardı . Burdan İlhan abiye selam olsun 🙂

Merak edenler için aşağıda kaldığım ev için çektiğim video ve AirBNB linki var .

Airbnb’de 130 TL Bedava Kredi Kazanmak ve hemen seyahate çıkmak için kaydolun : https://goo.gl/f5QTR4

Evin AirBNB Adresi  : https://goo.gl/vq8UA2

Kiev’de ilk günümde evime yakın yerleri gezdim . Evimin konumu o kadar iyiydi ki sizlere anlatamam . Meydan diye tarif edilenlerin yakınında değil resmen içindeydi . Bu yüzden ilk gün şu kiev yazınca veya kiev’e gidenlerin fotoğrafını çektiği anıtın oralarda takıldım . Akşamına ise Gulliver Avm’yi bir turlamaya çıktım ( Sanki İstanbul’da AVM görmemiş gibi ) . Oraya buraya bakına bakına yakın yerlerdeki cafe ve 2. Gün aha buraya giderim dediğim yerleri not tuta tuta bir gün geçirdim .  Sonuçta 5 Günüm var ilk günden heyecana gerek yok 🙂

İkinci gün o kadar çok yürüdüm ki  aşağıda sizinle paylaştığım harita benim gittiğim yerlerin izlerini göstermektedir . Koyu mavi ile gösterilen araba / otobüs vs. izi fakat hiç arabaya binmedim . Google Maps’in de kafası karışmış olacak 🙂 Totalde 30 – 40 Km arası bir gezintiye çıktım . Aklımdan zorum mu vardı ? Hayır fakat gezmek görmek güzel bir şey . Cesaret edebilsem otostop ile şehir şehir gezmek isterim fakat … 🙂

Hani derler ya küçük bir İstanbul – Ankara – İzmir .. neyse turu attım diye . Ben bildiğiniz bütün Kiev’i gezdim . Yeni Kiev , Eski Kiev , bilmem neresi vs. diye gezdik . O gün ne yaptın diyene yukarıdaki haritayı gösterince kafayı mı yedin neden bu kadar yürüyorsun tarzı karşılık aldım . Durun daha Kiev bitmedi daha gezeceğiz canım 🙂  O günün akşamı Arena City adlı yerin içinde bir restorantta yemek yiyelim dedim . Çok aç değildim kocaman pizzaya ( yarısını yiyemedim ) 30 Türk Lirası mı ne vermiştim . Çay istedim adamlar 2 litrelik bardak koydu . Hayır onuda içemedim . Yarım yemek yarım çaya tam para verdik iyimi 🙂

Yukarıda gördüğünüz haritada 3. Günüme ait . Yine sol tarafa doğru geziyoruz 🙂  Bunun sebebi gezilecek yerlerin o taraflarda olması . Açıkcası şehrin diğer tarafında hiçbir şey yok . Hiç aksiyona girip bilmediğim sokaklara dalmak istemedim . Bir çok insan gerçekten aç ve sizi para olarak görüyor . Canımı ve paramı yolda bulmadım . Hadi parayı yolda bulsam bile can maldan önemlidir dimi ? Neyse.  Sanırım bugün büyük bir konser  vardı . İnanın kimin olduğunu unuttum . Maroon 5 veya Metalica olabilir 🙂

Şimdi durun sizlere anlatmam gereken bir şey var ve bu güzel bir şey 🙂 Aşağıdaki yazıyı 31 Ağustos 2017’de paylaştım . İnternetten gördüğüm ve güzel olduğu için paylaştığım bu yazının 1. Senesinde o ekler pastaların satıldığı cafe’lerden birinde buldum kendimi 🙂 Yazımda 1 TL 7,38 Grivna iken ben gittiğimde 1 TL 4,5 Grivna idi … ve dikkat ederseniz yazımı Bir gün yolunuz Ukrayna’ya düşerse mutlaka yiyin ve görüşlerinizi bizlere bildirin Diye bitiriyorum . Kadere bakın ki yazıyı paylaştığım zamanın yıl dönümde  o cafe’nin oraladaydım . Cafe’nin yakınlarına kadar gittim dışarıdan baktım bu eklerleri görmedim cafe ve muhit güven vermedi hemen uzaklaştım . Yemeyi gerçekten isterdim fakat önüne kadar gidip yiyemedim . Kısmet , belki bir daha gidersem yeme şansı bulurum 🙂

Galaxy Temalı Ekler Pastalar

Kiev’de Son günümde ise genellikle evimin etrafında dolaştım ve dışarıda kahvaltı yaptım . Normalde evde kahvaltı yapıyordum ve evde ki kahvatı için kullandığım malzemeler bitince Ukrayna’da kahvaltı yapmadım dememek için gittim ve kahvaltı yaptım . Kahvaltı dediğime de bakmayın bir Amerikan omlet bir çay al sana kahvaltı 🙂 Günümün son gün olması ve akşamına Trenim olmasından dolayı valizlerimi erkenden topladım . Sağolsun ev sahibim İlhan Abi evde trene gidene kadar kalabileceğimi söyledi ve onun rahatlı ile bende sinemaya film izlemeye gittim 🙂 Evet yanlış duymadınız film izlemeye gittim ve 3 – 5 ukraynaca kelime ve beden dilleri hariç hiçbir şey anlamadım . Ama güzel bir anıydı . Yabancı bir ülkede hiç bilmediğin bir dilde film izliyorsun . Her yurt dışına çıktığımda bunu tekrarlayacağım :Aceleye geldiği için hatıra fotoğrafı çekemedim yanarımda ona yanarım 🙂

Son günün akşamı tren ile Lviv’e geçtim . Lviv’de yaşadıklarımı merak ediyorsan aşağıda ki Lviv yazıma tıklayarak ulaşabilirsin 🙂

Lviv Gezim | Lviv’de Gezilecek Yerler | Lviv’e Nasıl Gidebilirim ?

ÇEKTİĞİM BAĞZI FOTOĞRAFLAR :

FOTOĞRAFLARIN HEPSİ BANA AİTTİ LÜTFEN İZİNSİZ ALMAYIN

Bunları da beğenebilirsin Yazarın diğer kitapları