Benlik Saygınızı Artırmak İçin 30 Günlük Program

0

Bu 30 günlük programda; özgüveninizi ve güveninizi artıracaksınız. Program ile yaşamınızda daha fazla mutluluk yaşayacağınızı düşünmekteyim.

Benlik saygısı ve kendinden şefkat çoğu zaman ana akım medyada konuşulmaz. Genelde, kendimiz hakkında olumsuz fikirlerin beslenmesinde aktif rol oynayan ana medya medyadır: beden imajından aile ve kariyer başarısına.

Düzenli olarak espri yapan müşterilerden küçük yorumlar alıyorum. Ancak bu şeyler ne kadar fazla düşünülür ve söylenirse, inançlarımıza o kadar kolay gömülürler.

“Bu kol kabuğunu kaybedersem bu gömleği çıkarabilirim” veya “Bu tatlıdan çok fazla yedim, şaşırmam şaşırmamak” ve “asla yapamayacağım” gibi düşünceler Bu kadar şınav, ben böyle bir korkakım ”, küçük ve zararsız görünebilir. Fakat her biri kendinize olan saygınız ve güveniniz için bir araya geliyor.

Fakat tüm olumsuzluklardan sonra özgüveninizi arttırmanın bir yolu olabilir mi?

30 günlük programla özgüveninizi nasıl artırabilirsiniz?

Gelecek ay boyunca kendinize olan saygınızı artıracak yedi maddeyi sizlere sıralayacağım. Kendiniz hakkında daha fazla şey öğrenirken, her bir zorluğa odaklanarak 2 veya 3 gün geçirin. İyi eğlenceler!

1.) İlk Zorluk – Olumsuz Düşünceleri Durdur

İlk zorluğumuz olan kendi düşüncelerinde hapsolmayı bir kenara bırakmalıyız. Kendimiz ile konuşmak, kendimizi dinlemek bir yere kadar güzel olsa da bu düşünceler arasında olumlu olduğu gibi olumsuz düşüncelerde mevcut. Bu yüzden olumsuz düşünceleri ve kendimize neler söylediklerimize dikkat edip gerekirse engel olmalıyız.

Bir kağıt tut ve ne zaman olumsuz düşündüğünü anlarsan bunu kağıda not al. Örneğin başaramayacağım diye düşünüyorsan bunu kağıdın olumsuz düşünce tarafına not alabilirsin.

Olumsuz düşünceyi yazdıktan sonra kendini motive etmek adına bu olumsuzluklara karşı durmalısın. Başaramayacağım yazdığının hemen yanına başaracağım ; Ben korkağım yazmak yerine başladığımdan daha güçlüyüm yazabilirsin.

1 hafta boyunca bu konu hakkında düşünebilir, olumsuz yanlarına keşfedebilirsin.

2.) İkinci Zorluk – Kendi Arkadaşın Kendinsin ve Kendine Sarıl

Son günlerdeki kendiniz için sahip olduğunuz olumsuz düşüncelerinizi tekrar düşünün ve kendinize söylediğiniz olumsuz düşüncelerinizi gözden geçirin. Eğer düşündüyseniz sırada yakın bir arkadaşınızı veya aile üyenizi (daha genç bir kuzen, bir ebeveyn, en iyi bir arkadaş, vb.) Kendileri hakkında olumlu şeyleri söylerken gözünüzde canlandırın.

Size tatlıyı haketmediklerini söylediklerini düşünün çünkü o sabah işe yaramadı. Yeterli derecede fazla çalışmadıkları için zam alamayacaklarını söylediklerini hayal edin. Aptal oldukları için bir testi geçemeyeceklerini.

Onlara kendi başlarında görmedikleri bir mektup yazın. Onlara gördüğünüz tüm harika nitelikleri söyleyin. Bu mektubu göndermeniz gerekmeyecek, ancak şüpheli olduğunuz zamana bakmak için sıkışıp kalabilirsiniz.

Başkalarına sevgi göstermek, kendimiz için aynı şefkat göstermekten daha kolaydır. Kendi dışınıza adım atmak ve düşüncelerinizi bir başkası olarak bırakmak, daha büyük resmi görmenize ve yaratmış olabileceğiniz sınırsızlıklardan kurtulmanıza yardımcı olacaktır.

3.) Üçüncü Zorluk – Kendine İzin Ver

İlk önce, düzenli olarak aklınızdan geçen birkaç korku, hata veya suçluluk duygusu hakkında düşünün (veya yazın). Hangilerinin aklınıza en sık rastladığını görmek için birkaç gün ayırın. Belki de bir iş konferansına katılmak için ailenizden uzakta zaman geçirdiğiniz için kendinizi suçlu hissedersiniz. Belki çok kolay duygusallaştığını hissediyorsundur.

Şimdi, birini seçip kendinize bir izin belgesi yazın:

Kariyerime odaklanma iznim var.

Duygularımı sergileme iznim var.

Hata yapma iznim var.

İstediğiniz kadar yaratıcı olabilirsiniz. Ancak bu izin belgesini yazın veya yazın ve düzenli olarak görebileceğiniz yere yerleştirin. Masanıza asın, yatağınızın yanına koyun veya çantanızda ya da evrak çantanızda tutun. Eğer kurnaz olmak istiyorsan, gökyüzü sınırdır. İnşaat kâğıtlarından mektuplar oluşturun, dergilerden görüntüler kesin, renk, parıltı, şerit, doku kullanın – ne istersen!

Suçluluk ve korku duyguları bir sonraki adımı atmanızı engellediğinde, izin belgenize bakın ve devam edin.

4.) Dördüncü Zorluk – Kusurlarınızı Teşekkür Ederiz

Şeklimiz, ağırlığımız, boyumuz, vs. ne olursa olsun, hepimiz vücutta takılıyoruz. Bazıları, çocukluğundan beri tuttun; diğerleri yeni oluşmuş ve daha sonra yaşamda ortaya çıkmıştır. Önümüzdeki birkaç gün boyunca onlarla başa çıkacaksınız.

En büyük vücut takılmalarını bir yere yaz. Dürüst ve kendinize açık olun. Sonra, her özelliğe basit bir teşekkür ederim. Bazı örnekler:

Karnım – “Çocuğumu taşıdığın için teşekkür ederim”.

Büyük kalçalarım – “Yürümem, koşmam ve dans etmemi sağladığınız için teşekkür ederim”.

Sesli gülüşüm – “Mutluluğumu yaydığın için teşekkür ederim”.

Boyum – “Beni öne çıkardığınız için teşekkür ederim”.

Her zaman, bazen en sevdiğin olmayan parçaların olacak. Ancak bu parçalar SİZİN kim ​​olduğunuzu oluşturur.

Onları nasıl gördüğünüz ve nasıl tedavi ettiğiniz kontrolünüzdedir. Kendinizi bu yönlerini benimsemeyi öğretmek, zamanınızı ve enerjinizi kullanmadığınız şeyden endişe etmekten çok daha iyidir. Aynı zamanda benlik saygınızı artırmak için harika bir egzersiz.

5.) Beşinci Zorluk – Kişisel Zaman Çizelgenizi Belirleyin

Şu an yaşadığın mücadelelere kapılmak kolaydır. Bunların üstesinden gelmek imkansız olabilir ve şu ana kadar yaşadığınız tüm olumlu şeyleri unutmak kolaydır. Diğer insanların yaşamlarında sürekli olarak devam eden harika şeyler akışıyla, hayatınızın kıyaslamadığını düşünmek kolaydır.

Bu mücadelede kişisel bir zaman çizelgesi oluşturacaksınız. Bu kağıda yazılabilir veya dijital olarak derlenebilir. Doğum gününüzle başlayın, yaşlandıkça olanları listeledik. Başkalarının etkileyici veya önemli bulmayacağını düşündüğünüz şeyleri filtrelememeye dikkat edin. Bu zaman çizelgesi, SİZE neyin öne çıktığını yansıtmak içindir. “İlk işime başladım” veya “tek başıma raf asmak” gibi şeyler olabilir!

Başarıların yanı sıra uğraştığınız şeyleri de dahil edin. Belki de üniversiteye gittin, sadece bir dönem sonra eve gitmek için. Bu zor bir zaman ve büyük bir karar olmalı – ama görmezden gelme.

Bu alıştırmanın amacı, yaşamınızda heyecan verici hiçbir şeyin olmadığını hissettiğinizde geriye bakmak için bir referansa sahip olmaktır. Ayrıca, sonunu göremediğiniz bir sorunla mücadele ederken de yararlı olur.

Arkanıza bakın ve yaptığınız tüm inanılmaz şeyleri, aldığınız tüm büyük kararları ve üstesinden geldiğiniz engelleri görün. Umarım, bu zamanla özgüveninizi artıracaktır.

6.) Altıncı Zorluk – Kimizin Köklerini Tanıyın

Bu meydan okuma ile süper yaratıcı olabilirsiniz! El işçiliğinin malzemelerini çıkarabilir veya temel kalem ve kağıt yoluna gidebilirsin.

İlk önce, temel inanç, değer ve özelliklerin bir listesini yapın. Ardından, büyüdükçe edindiğiniz yeni güçlü yönleri ve becerileri listeleyin. Ardından hedeflerinizi, hayallerinizi ve özlemlerinizi yazın.

Önümüzdeki birkaç gün için projeniz, bu kelime ve kavramlardan bir ağaç oluşturmak. Temel inançlarınız, değerleriniz ve özellikleriniz derin kökleri ve gövdeyi oluşturur. Kazandığınız güçlü yönler ve beceriler, yaprakları oluşturan hedeflere, özlemlere ve düşlere dayanan dallardır.

Bu ağaç sizi doğuştan olanlardan, şu anda olanlardan ve olmak istediklerinden temsil eder. Büyük hayal: Ağacın ihtiyaç duyduğu kadar yaprakları olabilir!

7.) Yedinci Zorluk – Güne Bir Niyet Belirleyin

Son egzersizin bu sabah ilk şey başlıyor. Ama endişelenme, ne zaman istersen başlayabilirsin. Uyandığınızda, gün için bir niyet belirleyin. Bu, yapılacaklar listenizin hedefleri gibi ifade edilmez. Aksine, sizi büyük hedeflerinize ve ideal benliğinize yönlendirecek kişisel bir eylem. Örneğin:

Ben niyetinde…

Kendimi en kötüsünde seviyorum;

İyi bir ruh hali yay;

Kendime ve başkalarına sabır göster;

Ortaya çıkmak;

Değişime açık olun.

Bunlar gün için mantranız olarak hizmet edecektir. Çeşitli görevleri amacınıza yönelik bir fırsat olarak nasıl kullanabileceğinizi düşünün.

Benlik saygınızı nasıl artıracaksınız?

Düşük özgüven sizi geri tutuyorsa, kendinizi her gün nasıl gördüğünüzü değiştirmek için bu zorlukları kullanın.

Bunları da beğenebilirsin Yazarın diğer kitapları

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.